Olympic Cycling Track closures notification

Due to the Ashghal Trime Trial Series races taking place on the Olympic Cycling Track and to ensure safe and fair competition for all, sections will be closed to public cycling on three Tuesday evenings in the coming weeks. The closures are:

  • Tuesday 13th October 18:00 – 20:00: Closed between Lusail OCT parking and Al Dayeen OCT parking
  • Tuesday 27th October 18:00 – 20:00: Closed between Lusail OCT parking and OCT and Tinbek
  • Tuesday 10th November 18:00 – 20:00:  Closed between Lusail OCT parking and Al Bayt Stadium

The OCT can still be used

The track remains completely accessible between Qatar University and Lusail Sports Complex but the car park at Lusail will be busy and we ask you to be careful and patient if joining or leaving the track here. Sections also remain accessible from its northern end at Al Khor throughout the first two events.

A valued asset

Qatar Cycling Federation recognises that the OCT has already become a valued asset to Qatar’s cycling community in the short time it has been open, so believe us when we say we will make every effort to limit closures and cause the least inconvenience possible. Of course, there is an English expression, “If you can’t beat them, join them” and all are welcome to participate in these events. Test yourself to see how fast you can really go with competitive spirit pushing you forward.

Mr Ibrahim Mohammed, PR manager of QCTF, acknowledged the support given by Ashghal, the title sponsor of the Night Time Trial Series. He explained, “They have been a huge benefit to us and to cycling as a whole; by helping financially, by facilitating the closure of the OCT for racing and by continuing to develop the infrastructure that has been a major driver in the growth of the sport. I think we are going to see people coming to these races who only started cycling because of the existence of the Olympic Cycling Track.”

نظرًا لانطلاق سلسلة سباقات ضد الساعة  ” أشغال”و التي ستجري أحداثها على مسارالدراجات الأولمبي( الموازي لطريق الخور السريع” ولضمان منافسة آمنة وعادلة للجميع ، سيتم الاغلاق أمام العامة من ممارسي ركوب الدراجات في ثلاث أمسيات من كل ثلاثاء في الأسابيع المقبلة ، وسيكون الاغلاق كالتالي:

 أماكن الاغلاق   التوقيت التاريخ اليوم
من مواقف المسارالاولمبي لوسيل – الظعاين ( المواقف) 08:00 – 06:00pm 13 اكتوبر 2020 الثلاثاء
من مواقف المسارالاولمبي لوسيل – موقف المسار الاولمبي – تنبك 08:00 – 06:00pm 27 اكتوبر 2020 الثلاثاء
من مواقف المسارالاولمبي لوسيل- ستاد البيت 08:00 – 06:00pm 10 نوفمبر 2020 الثلاثاء

 

لا يزال المسار متاحًا تمامًا بين جامعة قطر ومجمع لوسيل الرياضي ، لكن موقف السيارات في لوسيل سيكون مزدحمًا وسنطلب منك توخي الحذر والتريث في حالة الدخول أو الخروج من المسار. سيتاح لك الوصول الي القسمين من نهايتها الشمالية في الخور خلال أول سباقين.

يدرك الاتحاد القطري للدراجات والترايثلون أن مسار الدراجات الاولمبي قد أصبح بالفعل أحد الأصول القيمة لمجتمع الدراجات في قطر في الوقت القصير الذي كان مفتوحًا فيه ، لذلك صدقنا عندما نقول إننا سنبذل قصارى جهدنا للحد من عمليات الإغلاق والتسبب في أقل قدر ممكن من الإزعاج. بالطبع ، هناك تعبير باللغة الإنجليزية ، “إذا لم تتمكن من التغلب عليهم ، انضم إليهم” وكلهم مرحب بهم للمشاركة في هذه الأحداث. اختبر نفسك لترى مدى السرعة التي يمكنك أن تسير بها بروح تنافسية تدفعك إلى الأمام

من جانبه أشاد السيد/ إبراهيم محمد -مسؤول العلاقات العامة والتسويق بالاتحاد بالدعم الذي قدمته الهيئة العامة للأشغال “أشغال” الراعي الرسمي لسلسلة سباقات ضد الساعة وقال”لقد كان لهذا الدعم المقدم من الهيئة الفائدة الكبيرة لمرتادى مسارالدراجات ككل ؛ وأيضاً من خلال الدعم ، كذلك من ناحية تسهيل إغلاق المسار لإجراء السباق والاستمرار في تطوير البنية التحتية التي كانت محركًا رئيسيًا في تطويررياضة الدراجات أعتقد أننا سنرى أشخاصًا يأتون إلى هذه السباقات والذين بدأوا ركوب الدراجات فقط بسبب وجود مضمار الدراجات الأولمبية.